Alapanyagok

Festék fajták:

Az üvegfestéshez különböző festékeket lehet használni, melyek közül általában egy-két fajtát lehet megkapni egy-egy boltban. Kiskereskedőknél nem jellemző, hogy mindegyik fajta megtalálható legyen. Üvegfestékek közül is meg kell különböztetni áthelyezhető, matrica/fólia festékeket, és át nem helyezhető festékeket. Léteznek puffadó festékek, melyek a festést követően puffadnak, és így alakul ki a minta végleges állapota. Több festék fajtát kipróbáltam az elmúlt évek során, mióta elkezdtem foglalkozni az üvegfestékekkel, és leginkább a matrica festékek használatánál maradtam, mert ha véletlenül rossz helyre kerülnek a festett minták, át lehet őket rakni 2-3 hét múlva is vagy ha már új helyet szeretnénk a festett motívumnak.

Matrica/fólia festékekről:

Matrica festékek közül is leginkább az Amos és a Deka festékek váltak be nekem. A Leeho festékekből is nagy a színpalette kínálat, és az olcsó kategóriába tartozik, de a kitöltő festék hajlamos a mintába folyni, amíg szárad. Ez a hátrány azonban előnnyé válik, amikor színeket szeretnénk összemosni, és nem akarunk éles kontúrú rajzot készíteni. Kontúr festékek közül, a matrica festékeket illetően kizárólag az Amos vált be nekem a számos matrica kontúrfestékek közül. Az Amos meglehetősen széles termékpalettával rendelkezik, így mindenki megtalálja belőle, amire vágyik. Egyedül egy színt hiányoltam nagyon a kínálatból, és ez a szürke szín, merthogy az nincs a kitöltö festékek között, de a Deka festékek között van szürke kitöltő festék. A matrica festékek között is vannak matt hatású, teljesen átlátszó, csillámlós, glitteres, de még foszforeszkálós festékek is. Tapasztalataim szerint a csillámos Amos festékek (több szín van) megállják a helyüket kontúrként is, mivel elég sűrűek. Kontúr festékek közül is a legszebb színeket kínálják. Arany, ezüst, bronz, és fekete színekben van kontúr festékük, és száradást követően fémes csillogó színűvé válnak. Árban is nagyon kedvező márka, és kezdőknek nagyon jó ezzel tanulni festeni, haladóknak pedig nincs értelme váltani, szerintem. A különböző boltok árai eltérnek, de átlagosan a 22ml-es (nem fogy el azonnak) kiszerelés 190-300Ft között elérhetőek, bár én jobban szeretem az alsó sáv közelében megvenni a festékeket. A festéshez fóliára van szükség, és nem árt a felvállós ragasztó (removable stick) sem.

Nincsenek megjegyzések: